Végre tudják használni a kipufogógáz hőjében rejlő energiát

(Szerző: autopro.hu/Sz.K. – 2018.08.20. 06:00)

A BorgWarner hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos járművekhez (HEV, PHEV) fejlesztett kipufogó hővisszanyerő rendszere (EHRS) idén gyártásba kerül egy észak-amerikai autógyártó üzemeiben. A kipufogógáz hőjét használják fel, melyet eddig a kipufogórendszeren keresztül hagytak kárba veszni.

A BorgWarner legújabb technológiája csökkenti a motor felmelegedési idejét, erősíti a hatékonyságát és jelentősen csökken a károsanyag-kibocsátás is. – Mire egy hideg motor eléri az optimális működési hőmérsékletét, sokkal kevésbé üzemanyag-takarékos, és sokkal magasabb emissziót produkál, így ez a legnagyobb kihívás, mellyel szembe kell nézni az emissziós szabályozásoknak köszönhetően. Új hővisszanyerő rendszerünk (EHRS) minimalizálja a felmelegedés idejét, így segítve a világ autógyártóinak, hogy megfeleljenek az egyre szigorúbb előírásoknak – mondta el Joe Fadool, a BorgWarner emissziós és hőrendszerek részlegének elnöke. – Az EHRS-sel a BorgWarner kiszolgálja az egyre növekvő keresletet a hatékony megoldások iránt, hogy csökkentse az emissziót és erősítse pozícióját a tiszta technológiák vezető beszállítójaként.

Kipufogó hővisszanyerő rendszer (EHRS)

Kipufogó hővisszanyerő rendszer (EHRS)

Kombinálva a kibocsátott gáz körfolyamatba visszavezetését (EGR) egy hulladékhő-visszanyerő rendszerrel (WHRS), a BorgWarner kiaknázza tapasztalatait a hőátalakítás és a kipufogógáz-utókezelési technológiák terén. Az EHRS csökkenti a mechanikus veszteséget az által, hogy a kipufogógáz energiáit használja fel. A motor hideg indulása során egy szelep irányítja a kipufogógáz áramlást, keresztülvezeti egy hőcserélőn, ahol a hőenergia felmelegíti a jármű különböző alrendszereinek folyadékait. A BorgWarner alacsony nyomású EGR szelepe precízen kontrollálja a hőmérsékletet az égéstérben, továbbá a szénmonoxid- és a nitrogénoxid-emisszió is csökken.

Forrás: AutoPRO